Sort, mentalitat, treball...?


Ahir Estudiantes, segon de Madrid, perd amb un triple de 8 metres contra València, màxim favorit a ser Campió d'Espanya.

Quan va acabar el partit, vaig comentar a les meves jugadores i ajudants que això era el millor que li podia passar al València i el pitjor per als seus rivals.

Avui han guanyat la semifinal contra el campió de Madrid per més de 40 punts de diferència. 

Estudiantes va despertar la bèstia…

Van tenir els tirs lliures per guanyar, els van fallar i van perdre.

Avui Promete ha fallat tot el que va anotar contra nosaltres i ha perdut.

Ahir el Barça domina el partit i el Madrid fa un 3r quart espectacular. O potser el Barça fa un mal 3r quart?

Sort, mentalitat o treball?

Bona sort?

Crec que de tot n'hi ha una mica quan es tracta d'explicar un resultat.

Personalment crec, com no podria ser d'altra manera, en el treball, però, per sobre de tot, intento treballar la duresa mental, el control mental, la capacitat de ser conscient que tot passa perquè el jugador entengui que la victòria, l'èxit, arribarà quan tingui el punt de concentració en allò que li pertoca, mai menysprei el rival i faci allò que el partit li exigeix.

El problema principal és que això també s'ha de fer a cada segon de cada entrenament…i no tothom ho entén.

Quan mentalment ho tinc clar, treballo.

I, quan treballo, tinc sort. O és Bona Sort?

Sí, puc fallar aquell triple (mala sort?) O potser el rival el falla (sort?)

I si fico el triple (sort o bona sort?)

Res científic…

Percentatge?

Por?

Convicció?

O potser quan treballo tinc més possibilitat de tenir bona sort?

Potser el triple que fico ve perquè he entrenat molt (treball) i me l'he cregut quan l'he tirat (mentalitat) i no perquè he tingut sort…

Potser el triple que falla el rival ve perquè he entrenat molt la defensa (treball) i he cregut que si defenso sense por a que em superin(mentalitat), el tir serà dolent i no perquè he tingut sort.

Apassionant com tot el que rodeja l'esport… i la vida.

Sovint es fa difícil que els jugadors entenguin que la pressió als entrenaments és important per tal que estiguin preparats mentalment per tenir Bona Sort…


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Gràcies, UEM. Fins sempre

Carta oberta a les meves jugadores

Aturada i...compromís