Música per...

 Sempre he pensat, i ho he deixat escrit alguns cops, que som la suma del que hem viscut. I dins d'aquesta suma no podem oblidar-nos de la música.

La meva relació amb la música comença amb els concerts d'en Lluis Llach i el Ramon Muntaner al Casal d'Alella.

Després vindria la Dharma amb les caminades d'anada i tornada pel Camí del Mig fins a Premià….

Però les tardes d'estiu a Fontanills 45-47 em van portar a conèixer nova música: Who, Free, Genesis, Pink Floyd… Ara bé, n'hi ha una que em va captivar per sobre de tots: la de Supertramp.

Si hi ha dos músiques que han marcat la meva vida de manera constant són la de Lluís Llach i la de Supertramp. 

Ben diferents, però, dins meu, es van complementar perfectament…

Avui em ve de gust parlar de Supertramp.

Aquesta setmana he acabat de llegir "Huellas de vagabundo. Una historia de Supertramp" de l'Abel Fuentes.

És un llibre interessant per a aquells per als que la música de Supertramp ha estat i segueix estant quelcom important.

És un repàs a anècdotes i relacions entre els seus membres, però, per sobre de tot, és un retrat intimista del què representen les seves cançons…

Quan parlem d'elles, de seguida venen molts títols a la memòria, però tots en tenim una que destaquem. Potser The Logical song o Give a little bit; o pot ser From now on o It's raining again; d'altres es decantarien per Fools overture o per Crime of the Century; sense oblidar-nos de Two of us o la fantàstica School…

Però si hi ha una cançó que m'ha donat emoció, que m'ha arribat profundament, és sens dubte "Hide in your shell".

No tinc present la primera vegada que la vaig escoltar (segur que va ser a Fontanills 45-47), però sempre recordaré el concert del Palau dels Esports de Montjuic, la tardor de 1977, en què la vaig escoltar en directe per primera vegada… No vaig poder evitar que les llàgrimes apareguessin als meus ulls…

Passen els anys i sento el mateix. Tanco els ulls i, escoltant l'especial veu del Roger Hodgson cantant… "Hide in your shell cos the world is out to bleed you for a ride…", em segueixo emocionant. 

Això és el que té la música. Et transporta a moments i llocs que són teus i només teus.

Probablement qui llegeixi aquest text també tancará els ulls recordant alguna cançó que li desperti quelcom semblant…

Benvingut al "club"...perquè són d'aquelles sensacions teves, indescriptibles, especials,  que "alimenten" allò que som...


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Gràcies, UEM. Fins sempre

Carta oberta a les meves jugadores

Aturada i...compromís