El hàmster?

A principis de setmana em van compartir aquest article:

https://www.elnacional.cat/ca/opinio/marcal-sintes-erc-no-negociat_600191_102.html


Em va semblar interessant.

Hi ha tantes coses amagades que no sabem...

La meva opinió, des del desconeixement dels detalls, l'exposaré a base d'algunes idees i preguntes que m'han vingut al cap llegint l'article.

Potser serviran per obrir debat...

Crec que és bo que cadascú hi digui la seva… a partir de la reflexió.

Aquí van...

Si la independència és un objectiu real per a Catalunya, hi ha una sèrie d'idees que vull posar sobre la taula:


1-Amb l'Estat no és possible pactar ni la independència ni un referèndum…

2-No he escoltat cap estratègia clara sobre què fer en cas que, realment, Catalunya vulgui ser independent i no hi hagi pacte amb l'Estat.

3-És evident que ERC i Junts no tenen la mateixa idea de què s'ha de fer.

4-Crec que hi ha votants que, vista la situació actual, ara votarien diferent.

5-No tinc clar que Catalunya vulgui la independència.


Segur que hi ha gent que no està d'acord amb alguna o amb cap de les idees expressades. El debat és interessant.


I ara poso sobre la taula algunes de les preguntes que em venen al cap:

Els independentistes poden tirar pel dret?

Tenen prou força?

El Consell de la República és prou consistent?

Quants votants d'ERC s'afegirien a un procés d'emancipació?

I dels Comuns o del PSC?

Es pot fer un altre 3 d'octubre allargant a dos o tres dies més?

Com afectaria això a Espanya?

Què diria Europa?

La gent s'acabarà cansant si no es prenen decisions?

Per què ERC va tenir tants vots si no definien una posició clara?

Volia deixar l'article aquí quan ahir en vaig llegir un altre de molt punyent:

https://www.elpuntavui.cat/opinio/article/1953680-derrota-sense-reconeixement.html


Després de llegir aquest segon article em vaig quedar sense paraules… 

Dona clarament la sensació que sí, que Catalunya ja ha pres el camí de conformar-se en allò que ha tingut des que es va instaurar la democràcia: un govern autonòmic amb més o menys poder de decisió en funció dels pactes que es facin amb el govern central...

Aquest "debat intern" i aquesta manca de presa de decisions dels líders "suposadament" independentistes potser prenen més rellevància aquesta setmana en que es commemoren els 90 anys de la proclamació de la República. Una República que, finalment, va perdre una Guerra per baralles internes marcades per afanys ideològics particulars sense prioritzar l'objectiu de preservar-la davant del Cop d'Estat militar del 36…

Potser sí que la Catalunya independentista també ha perdut la seva Guerra com ho va fer, fa 82 anys, la República...





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Gràcies, UEM. Fins sempre

Carta oberta a les meves jugadores

Aturada i...compromís