Emocions
Cap de setmana intens.
Emocions a flor de pell.
Tot començava el divendres. L'Aina i jo vam anar a l'Auditori. La Núria participava amb els companys de classe al Festival "Cantania". Quina sorpresa!!!
No sabia ben bé com seria i em va impresionar. De fet, em vaig passar pràcticament tot el concert amb llàgrimes al ulls.
Emocionant!
Des de la posada en escena fins a la coordinació de 800 nens d'entre 4t i 6è de Primària.
Música preciosa, història interessant i veus… No sé com definir-les.
Tancar els ulls i deixar-te portar…
Gran feina dels professors de música de cada escola. Des d'aquí "moltes felicitats!"
Dissabte, l'Aina participava del seu primer moment competitiu com a jugadora, la final a 8 de Barcelona. Tres partits en dos dies. Finalment, segones de Barcelona i cap a Figueres al campionat de Catalunya. Gens malament. I ella gaudint (i nosaltres també de veure-la feliç) del seu esport, mentre va aprenent a competir.
La vida, a la fi, no deixa de ser competició. Ens agradi o no…
Diumenge em perdia la final de Barcelona de l'Aina. I és que amb el cadet de 1r any encara havíem de fer els deures. Necessitàvem guanyar al camp del Cerdanyola per certificar la presència a la final 4 de Catalunya. Ho vam fer. Bon partit, però cares tristes i serioses al final del partit… No havien gaudit.
Per què?
Bona pregunta.
Què fem malament els adults?
Què inculquem?
Què reben els nens i adolescents?
D'aquí ve el títol d'aquestes línies.
Sí, emocions. Emocions contraposades. Positives. Negatives. De què depèn? Com les gestionem? Com aprenem a gestionar-les? Com s'ensenya aquesta gestió?
Som capaces, les persones, d'estar obertes a rebre per canviar allò que ens cal?
Com ens enfrontem als nostres "fantasmes"?
Diumenge tarda. Sofà. Tele. Nadal. En porta 14. S'emociona com el primer dia. Competeix com el primer dia. O potser, millor.
Què en poden aprendre les meves players?
Quin missatge els donem? Res és fàcil.
Tot es podria resumir en "m'enfronto al problema i gaudeixo fent-ho; el soluciono i gaudeixo de la solució; miro enrere, m'adono del camí recorregut i gaudeixo d'on he arribat".
Potser la pregunta que els hem de fer quan acaba el partit (la classe, l'excursió,...l'activitat) sigui simplement "T'ho has passat bé?" I si la seva resposta és " Sí", podríem respondre "doncs a seguir"..
Però què passa si la resposta és "No"?
Se m'acut una proposta: "Què pots, has i/o vols canviar per tal que la resposta sigui "Sí"?
Senzill? No ho sé. Apassionant? Sens dubte…
si el que fem, quan ho fem, no ho fem gaudint, poc sentit té fer-ho. Bona reflexió, Oriol. La tinc ben integrada però no sempre es pot complir
ResponEliminaL'altre dia un amic em deia una frase que em va agradar: "Ja fa temps que vaig decidir apartar de la meva vida tot allò que no em feia feliç". Algú pot pensar que no sempre es pot... Llavors es tracta d'aprendre a gaudir d'allò que no pots treure de la teva vida...
ResponElimina