Reflexions d'un entrenador

Ahir llegia el tuit d'un entrenador al que conec fa molts anys i amb qui, malgrat no puc considerar un íntim amic, he compartit club i sintonia. 

I m'he decidit a escriure aquestes línies.

La tasca d'entrenador en aquest país té un punt pervers i contradictori.

Els que ens considerem entrenadors, uns millors que d'altres, però que no vivim d'això, som com una mena de bitxos rars.

D'una banda ens hi dediquem perquè ens omple, ens il·lusiona i ens fa sentir bé poder ajudar, posar el nostre granet de sorra, a que un equip, uns jugadors, puguin desenvolupar l'esport que els agrada, en gaudeixin i vagin "creixent" amb ell. Però, d'altra banda, en molts casos acaba sent una feina desagraida.

Els clubs, i de cap manera els culpo, tenen els recursos que tenen i arriben on arriben (els responsables dels clubs en què estat saben perfectament l'opinió que en tinc: sempre profund agraïment per la seva tasca). I, amb aquests recursos, fan el que bonament poden, que és molt. 

Com anècdota explicar una situació que em va passar en una estada com entrenador a la Universitat de Clemson a South Carolina quan una entrenadora de High School no es podia creure quin era el sou que cobràvem aquí. Allà per fer la feina d'entrenador cobrava al voltant dels 3000 dòlars mensuals (estem parlant de l'any 1997). Aquí, avui, es cobra una mitjana de 200 euros.

Queixa? Cap i totes.

Realitat? La que és.

Amb aquest sou, i les hores que hi posem molts dels que ens hi dediquem, rebem d'una banda (majoritàriament i silenciosa) el reconeixement de jugadors, família i entorn, però, malauradament, com deia aquest entrenador en el seu tuit, massa vegades ens convertim en l'ase dels cops d'alguns que tan sols miren (potser de forma lògica) en el seu benefici personal.

"Va amb el sou" podria ser una bona resposta, si es tractés d'una feina ben remunerada. 

Però no és el cas. 

La majoria ens hi dediquem per vocació i fem el que sabem i podem. 

I no parlo per mi.

Jo em considero un privilegiat, però n'hi ha d'altres que entrenen equips i jugadors de menys nivell (i no ho tenen fàcil) que em mereixen tot el meu respecte i més.

Des d'aquí un homenatge per a ells.


Comentaris

  1. Dedicació plena a canvi soltsament de satisfacció personal..el resum per a mí sería el següent: posem aquest míser sou d' entrenador als polítics, i així governarien persones amb valors diferents als dels corruptes que tenim! 1000 gràcies entrenadors per la tasca que feu!!

    ResponElimina
  2. Gràcies per les teves paraules. Et confesaré un secret: mirar les meves jugadores i veure-les créixer i desenvolupar allò que treballem, no té preu...

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Gràcies, UEM. Fins sempre

Carta oberta a les meves jugadores

Aturada i...compromís